Un cop consolidada i protegida convenientment l'antiga nau, mentre no es reprenguin les obres per construir la nova seu del MUHBA, es va decidir obrir al públic el recinte. Per fer-ho s'han construït uns banys provisionals i s'ha preparat una exposició que vol ser una mostra del que s'hi veurà en el futur.
El projecte vol resoldre amb un sol gest la intervenció i proposa una gran làmpada penjada al mig de l'espai, dibuixant una anella de llum que separa el perímetre exterior, dedicat a allotjar una exposició de llarga durada sobre la ciutat de Barcelona, de l'espai interior destinat a acollir exposicions temporals i presentacions.
La gran làmpada és un element de gran dimensió a la escala de l'edifici existent que posa en valor la riquesa de textures interiors i la secció de planta basilical del recinte.
Barcelona
2015
1.456 m2
equip
Arquitectura Jordi Badia
Cap de projecte Jero Gutiérrez + Andreu Egido
Equip Roger Castro, Kino Coronas, Xavier Gracia, Iñaki Gargallo, Sara Vidal
Col·laborador Albert Romagosa Design Cabinet (disseny gràfic)